Ha ide kattintasz támogatod a csatornát

2013. december 31., kedd

Rövid filmem


Elérkezett az új esztendő és gyorsan fogtam a kamerát majd beállítottam egy jelenethez. Az első jelenethez a rövid filmemhez amit szemből jól elrendezetten vettem fel. Fogtam és elhelyeztem 1-1 tárgyat ami jól mutatott a képen és bele illett az általam elgondolt fiktív világhoz.
Velem szembe a kamera irányából jött egy 1000 lumen fényerejű halogén izzó lágyítás nélkül, majd oldalról egy 1200 lumen fényerejű halogén izzó lágyítással. Ez kicsit olyan hatást keltett (nem szándékosan) mintha kicsit nappal lett volna és a besütő nap fénye verődne csak oldalról vissza a tárgyakról és felületekről. NA DE KUSS.

A dolog egy elképzelt alternatív jelenben játszódik ahol egy globális vállalat vezeti az emberiséget.
Telefonhívásom érkezik egy régi történelmi könyv olvasása közben a vállalattól. Felveszem a kagylót és a robot rideg hangjával elmondja a sablonos érzéketlen ateista szövegét. Ez egy olyan jelen ahol nincs hit, nincs gondolkodás. Csak és kizárólag felsőbb tudat ami vezet minket. Elég ijesztő elképzelés.

1280 ISO értéket használtam gyerekek a canon 600d 3.5 blende nyílású dslr tükörreflexes fényképezőgépemen. Rettentően sok zaj kellett volna már legyen így a felvett jeleneten. De nem volt túl sok. MIÉRT?
Mert elegendő fényt adtam a részleteknek a megvilágítással. Ennek köszönhetően nincs túl sok zaj 1280 ISO értéken sem. (eddig 640 fölé nem mentem beltérben)

Elég a szavakból és lássuk a jelenetet.

CineStyle nagyon lapos kontraszt nélküli képstílusban vettem fel hogy nagyobb legyen a dinamikus átfogás ami a filmes hatáshoz járul hozzá. Láthatjátok. Fakó és érdektelen fények vannak rajta.


Majd fogtam az egészet és átszaladtam rajta először egy zajszűrő eljárással. Ez az aprócska zajokat teljesen kiszűrte. Ha ez megvolt akkor 3 way color correctorral a premiere proban játszottam a sötét világos és közép tónusokkal. Kicsit változtattam egyes árnyalatok telítettségén úgy hogy kiemeljem a hideg és a sötét színeket. Ezek a színek amiket lent láttok jól kiegészítik egymást. Részletekbe nem megyek bele mert az már amolyan "szakmai" titok. De ha valaki sokat foglalkozik a témával idővel fel fogja fedezni a színkorrekció hihetetlen varázsát. Ugyanis nem merül ki annyiban az egész hogy bizonyos fényerejű részeket más más árnyalatokba eltolunk hogy aztán hidegebb melegebb képet kapjunk. Ez a kép azért "kisebb" mert levágtam a felső és alsó részét hogy filmes képarányú legyen ezzel is érzékeltetve a nézővel hogy ez egy film (videómegosztón ez a rész fekete)


Na de akkor lássuk a kész rövid filmet. RETTENTŐEN RÖVID. 1 Nap alatt ennyit tudtam teljesen egyedül össze hozni. De gyerekek. Imádok filmezni. Ennek a dolognak van egy rejtett üzenete is igazából, de nem a történetre mentem rá ismét csak. Bevilágítás,Kompozíció,Vágás,Színezés.

Jah igen. A zenéket én dobtam össze alá, nem vagyok egy zeneszerző, ehhez egyáltalán nem értek. De elegem van a youtube jogi csesztetéseiből és inkább magam ügyködöm össze a kisfilmekhez a zenéket. Idővel majd ezek is jobbak lesznek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése